Bir Zamanların Yıldızı Olmasına Rağmen Kapatılan Oyun Şirketleri

Atarita'da reklam ve sponsorlu içerikler açıkça belirtilmiştir. Bunun dışındaki hiçbir içerik ticari bir ortaklık sonucunda hazırlanmamıştır. Bkz: Editöryel Standartlar

Paylaş

Başarıdan kapanışa uzanan yolculuklarıyla dikkat çeken oyun şirketlerinin ilginç hikayelerini keşfetmeye hazır olun!

Oyun dünyası, zaman zaman öne çıkan ve parlayan yıldızlarla dolu. Kısa sürede büyük başarılar elde eden bazı oyun şirketleri, birçok unutulmaz oyun yaparak geniş hayran kitleleri oluşturdu. Peki bu oyunları yapan şirketlerin hepsi başarılarının keyfini uzun uzun yaşayabildi mi? Ne yazık ki her şirket o kadar da şanslı olamıyor. Bu yazıda, bir zamanların parlayan yıldızlarının yaşadığı kapanış ve yeniden doğuş hikayelerine göz atacağız.

Telltale Games

Telltale Games’i çoğumuz “The Walking Dead” ve “The Wolf Among Us” gibi etkileyici anlatı oyunlarıyla tanıyoruz. 2004 yılında kurulan şirket, oyunculara hikayenin akışını kendi kararlarıyla yönlendirme fırsatı sundu. Zaten bu yenilikçi yaklaşımı sayesinde kısa sürede oyun camiasında büyük bir etki yarattı. Etkisi yeterli miydi diye soracak olursanız ne yazık ki bu elde edilen başarının uzun sürdüğünü söyleyemeyeceğiz. 2018’de aniden kapanma kararı alınınca büyük bir şok yaşamış olduk.

Her şeyin kötüleşmesi elbette paraya bağlı olduğundan, Telltale Games’in kapanması da finansal sıkıntılarla doğrudan ilişkili oldu. 2017 yılında hatırlarsanız “The Wolf Among Us 2“ duyurusu geldiğinde kalbimiz az daha yerinden çıkıyordu. Şirketin kapanma haberini aldığımızda ise en büyük hayal kırıklıklarından birisini yaşamış olduk. Neyse ki, Telltale Games kapanmasının ardından yeniden kuruldu ve şu anda bile eski çalışanlarının büyük bir kısmıyla yola devam ediyor. Umarız The Wolf Among Us 2, yaşadığımız ufak kalp krizine değer ve ilk oyundan daha heyecanlı bir deneyim sunar.

1989 yılında kurulan THQ, “Saints Row” ve “Darksiders” gibi popüler serilere imza atarak 2000'lerin başında oyun dünyasında adından sıkça söz ettirdi. Ancak bu kadar büyük bir başarı, şirketin geleceğini garanti etmeye yetmedi. 2012'de yaşanan mali kriz ve kötü yönetim kararları, THQ’nun iflasına neden oldu. Böylelikle kendisi de kapatılan oyun şirketleri arasında yer almıştı. Ne de olsa her şey para akışına bağlı olduğundan THQ’nun iflasına pek de şaşırmamak lazım.
Kapatılan Oyun Şirketleri

THQ

1989 yılında kurulan THQ, “Saints Row” ve “Darksiders” gibi popüler serilere imza atarak 2000’lerin başında oyun dünyasında adından sıkça söz ettirdi. Ancak bu kadar büyük bir başarı, şirketin geleceğini garanti etmeye yetmedi. 2012’de yaşanan mali kriz ve kötü yönetim kararları, THQ’nun iflasına neden oldu. Böylelikle kendisi de kapatılan oyun şirketleri arasında yer almıştı. Ne de olsa her şey para akışına bağlı olduğundan THQ’nun iflasına pek de şaşırmamak lazım.

THQ da pes etmeyip yeniden doğmaya karar vererek ilk olarak ismini THQ Nordic olarak değiştirdi. Eski oyunlarının haklarını yeni geliştiricilere sattı ve geçmişin yükünü hafifletti. Eski THQ’nun oyunları kadar etkileyici olmasa da THQ Nordic, yeni oyunlarıyla oyun dünyasında kendisine ön sıralardan bir yer edindi.

1989 yılında kurulan THQ, “Saints Row” ve “Darksiders” gibi popüler serilere imza atarak 2000'lerin başında oyun dünyasında adından sıkça söz ettirdi. Ancak bu kadar büyük bir başarı, şirketin geleceğini garanti etmeye yetmedi. 2012'de yaşanan mali kriz ve kötü yönetim kararları, THQ’nun iflasına neden oldu. Böylelikle kendisi de kapatılan oyun şirketleri arasında yer almıştı. Ne de olsa her şey para akışına bağlı olduğundan THQ’nun iflasına pek de şaşırmamak lazım.

Visceral Games

Korku ve gerilimin mükemmel bir karışımını sunduğu “Dead Space” ile tanıdığımız Visceral Games, 1998 yılında kuruldu ve gönüllerimizde kendine sağlam bir yer edindi. Şirket, özellikle korku türüne yeni bir soluk getirdi ve oyuncuları karanlık bir atmosferin içine çekti. Visceral Games’in başarısı diğer kader arkadaşları gibi uzun sürmedi. 2017 yılında şirketin kapanması, birçok oyuncu ve oyunlarının hayranları için büyük bir şaşkınlık yarattı. Stüdyonun kapanmasının sebeplerinin başında, Electronic Arts’ın “Star Wars” projeleri üzerindeki yönetim değişiklikleri ve finansal baskıları vardı. Şirket, yaratıcı projeler için büyük umutlar taşırken bu zorluklar maalesef Visceral Games’in sonunu getirdi.

Üzerinde çalıştıkları projelerin çoğu başka stüdyolara devredildi. Bu haberi duyduktan sonra hepimizin içinde bir kayıp hissi oluştu. Yine de Dead Space serisinin Visceral Games tarafından yapılan oyunlarını günümüzde açıp oynadığımızda hiç eskimediğini görebiliyoruz.

1989 yılında kurulan THQ, “Saints Row” ve “Darksiders” gibi popüler serilere imza atarak 2000'lerin başında oyun dünyasında adından sıkça söz ettirdi. Ancak bu kadar büyük bir başarı, şirketin geleceğini garanti etmeye yetmedi. 2012'de yaşanan mali kriz ve kötü yönetim kararları, THQ’nun iflasına neden oldu. Böylelikle kendisi de kapatılan oyun şirketleri arasında yer almıştı. Ne de olsa her şey para akışına bağlı olduğundan THQ’nun iflasına pek de şaşırmamak lazım.

Arkane Studios

Arkane Studios ismini duyduğumuzda “Dishonored” ve “Prey” hemen gözümüzde beliriyor. 1999 yılında kurulan bu stüdyo, özellikle özgün oyun tasarımı ve oyunculara sunduğu yaratıcı mekanikler ile dikkatimizi hep üzerine çekti. 2023 yılında Arkane Studios’un kapanması ise video oyunları dünyasının en çarpıcı haberlerinden birisi oldu. Şirketin kapanmasının arkasında, finansal zorluklar ve projelerdeki yönetimsel sıkıntılar yatıyordu. Ne yazık ki, Arkane Studios da diğer büyük oyun şirketleri gibi benzer bir sonu yaşadı. Büyük bütçeli projelerin maliyetleri ve yönetimsel değişiklikler, stüdyonun sonunu getirdi.

Devredilen projeler başka stüdyolar tarafından devam ettirildi ama Arkane’in yarattığı benzersiz deneyimin yerini alamadılar. Arkane’in oyunları, bizlerin hafızasında güçlü bir iz bıraktı. Bize kazandırdıkları unutulmaz oyun dünyaları ve deneyimler için kendilerine her zaman minnettarlık duyacağız.

1989 yılında kurulan THQ, “Saints Row” ve “Darksiders” gibi popüler serilere imza atarak 2000'lerin başında oyun dünyasında adından sıkça söz ettirdi. Ancak bu kadar büyük bir başarı, şirketin geleceğini garanti etmeye yetmedi. 2012'de yaşanan mali kriz ve kötü yönetim kararları, THQ’nun iflasına neden oldu. Böylelikle kendisi de kapatılan oyun şirketleri arasında yer almıştı. Ne de olsa her şey para akışına bağlı olduğundan THQ’nun iflasına pek de şaşırmamak lazım.

Tango Gameworks

Tango Gameworks logosunu gördüğümüzde bile aklımıza “The Evil Within” ve “Ghostwire: Tokyo” gibi unutulmaz deneyimler geliyor. Ayrıca Tango Gameworks, korku türüne yenilikler getirerek türü sevmeyen oyuncuların bile ilgisini çekmeyi başarmıştı. Fakat her ne kadar “Hi-Fi Rush” ile oyuncuların sevgilisi olmayı ihmal etmese bile şirketin talihsiz kaderi kendilerini sona sürükledi.

Şirketin kapanması an meselesiyken, PUBG’nin yayıncısı Krafton devreye girdi ve Tango Gameworks’ü satın alarak kapanmaktan kurtardı. Krafton’un PUBG’yi yaptıktan sonra aldığı en mantıklı karar bu oldu desek yeridir. Tango Gameworks’ün yaratıcı vizyonunu koruyan Krafton, yeni projelere yön vererek stüdyonun yeniden doğmasına olanak sağladı. Böylelikle Tango Gameworks, ikinci şansıyla kim bilir ne tür yenilikçi ve farklı oyunlarla karşımıza çıkacak.

1989 yılında kurulan THQ, “Saints Row” ve “Darksiders” gibi popüler serilere imza atarak 2000'lerin başında oyun dünyasında adından sıkça söz ettirdi. Ancak bu kadar büyük bir başarı, şirketin geleceğini garanti etmeye yetmedi. 2012'de yaşanan mali kriz ve kötü yönetim kararları, THQ’nun iflasına neden oldu. Böylelikle kendisi de kapatılan oyun şirketleri arasında yer almıştı. Ne de olsa her şey para akışına bağlı olduğundan THQ’nun iflasına pek de şaşırmamak lazım.

Oyun dünyasındaki bu kapanış ve yeniden doğuş hikayeleri, bize her başarının arkasında derin zorluklar bulunduğunu hatırlatıyor. Telltale Games ve THQ gibi şirketler büyük etki yarattı ancak finansal zorluklar ve yönetim sorunları nedeniyle kapanma noktasına geldiler. Visceral Games ve Arkane Studios gibi diğer firmalar da benzer zorluklar yaşamalarına rağmen oyun dünyasında kalıcı izler bıraktı. Tango Gameworks ise talihsiz bir dönemin ardından Krafton’ın desteğiyle yeniden doğarak sektördeki yaratıcı enerjisini korudu. Unutmayalım ki her başarısızlık sadece bir son değil, aynı zamanda yeni fırsatların ve yaratıcı yeniliklerin başlangıcı olabilir.

Aleyna Yıldırım
Aleyna Yıldırım
Daha çocukken bindiğim, oyun dünyasında gezinen bir hız treninde durmaksızın ilerlemeye devam ediyorum. Bugüne kadar her türden oyunun durağında mola verdim ve birçok oyun deneyimi yaşadım. Bu deneyimlerimle kendi yolculuğumu şekillendiriyorum. Endüstriyel tasarım alanında aldığım eğitimimi ve bu alandaki bilgi birikimimi oyun dünyasıyla harmanlıyorum.

Atarita'ya abone ol, videoları kaçırma!

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments

Daha Fazla Atarita

Oyun Gündemi: