CD Projekt RED‘in gedikli geliştiricilerinden birinden çarpıcı açıklamalar geldi. Cyberpunk 2077’nin 2020 yılında büyük olumsuzluklarla ve sorunlarla çıkması, Phantom Liberty DLC’sine başarıyı getirmiş ve CDPR’a unutulmaz bir ders vermiş. İlk oyunun Baş Görev Tasarımcısı Paweł Sasko, bir röportajda Cyberpunk 2077 ve Phantom Liberty DLC’si hakkında konuştu.
“Cyberpunk 2077 o kadar kötü çıkmasaydı, Phantom Liberty DLC’si mümkün olmazdı”
Gamescom Latam sırasında TheGamer‘a konuşan Paweł Sasko, Cyberpunk 2077’nin olumsuz çıkışının Phantom Liberty DLC’sine büyük ölçüde yardımcı olduğundan bahsetti. Sasko’ya göre eğer oyun bu kadar olumsuz bir çıkış süreci geçirmiş olmasaydı, Phantom Liberty DLC’si bu kadar başarılı olmayabilirdi. Çünkü o kaotik 2020 çıkış süreci, şirketin çalışma düzenini derinden etkileyerek köklü değişikliklere gitmesini sağlamış.
Çalkantılı oyun lansmanları ve endüstride çalışmanın getirdiği zorluklardan bahsettiği bir konuşmada, Paweł Sasko Cyberpunk 2077 için şunları söyledi:
“Phantom Liberty lansmanında çok daha iyi çalıştı çünkü yapım tarzını tamamen değiştirdik; bu, oyunun ilk tepkisi bu kadar olumsuz olmasaydı mümkün olmayacak bir şeydi. Bu beni ve bir stüdyo olarak bizi değiştirdi.”
CD Projekt RED unutulmayacak bir ders aldı
Cyberpunk 2077, 10 Aralık 2020 tarihinde piyasaya sürüldüğünde resmen fırtınaların kopmasına sebep olmuştu. Oyunu bozan hatalar, optimizasyon sorunları, fragmanlarda gösterilen içeriklerin oyunda yer almayışı gibi kartopu gibi büyüyen bir sorunlar silsilesi başlamış ve CD Projekt RED, belki de tarihinin en kötü dönemini geçirmişti. Oyunun yatırımcı baskısıyla erken piyasaya sürüldüğü söylentileri, harici çalışılan kalite güvencesi şirketinin ihmalkar davrandığı iddialarıyla 2021’in başları Polonyalı şirket için çok kaotik geçmişti.
Fakat yıllar süren güncellemeler, geliştirmeler ve en son da Cyberpunk 2077 2.0 güncellemesiyle, artık her şey Phantom Liberty DLC’si için hazır hale gelmişti. Oyun büyük ölçüde toparlanmış, stabil bir hale gelmiş ve DLC öncesi güncelleme ile istenen mekaniklerden bazıları da oyuna eklenmişti. Yani CDPR, Cyberpunk 2077’ye 3 yıl erken erişim oyunu gibi destek sağladı diyebiliriz.
Söz konusu açıklamayı yapan Paweł Sasko, beklenen devam oyununda Oyun Yönetmeni Yardımcısı pozisyonunda görev alıyor. Henüz o taraftan resmî bir duyuru veya fragman görmesek de geliştirici ekip olumlu sinyaller vermeye devam ediyor.