Ghostwire: Tokyo, PlayStation 5’te Xbox’ta Olduğundan Daha İyi Çalışıyor

Atarita'da reklam ve sponsorlu içerikler açıkça belirtilmiştir. Bunun dışındaki hiçbir içerik ticari bir ortaklık sonucunda hazırlanmamıştır. Bkz: Editöryel Standartlar

Paylaş

Digital Foundry tarafından yapılan performans analizi sonuçları öyle gösteriyor ki Ghostwire: Tokyo, PlayStation 5 konsolunda Xbox Series X/S konsollarında olduğundan gözle görülür şekilde daha iyi çalışıyor. Oyunun ana şirketi Bethesda olan Tango Gameworks tarafından geliştirildiğini ve stüdyonun ana şirketinin Microsoft’a bağlı olduğunu da göz önünde bulundurursak, bu konu oldukça ilginç bir hal alıyor. Microsoft’un Activision Blizzard satın alımı için hep aynı kozu oynayan Sony’nin konu hakkında ne düşündüğü ise gerçekten merak konusu.

Ghostwire: Tokyo PS5’te Xbox Series X’te olduğundan çok daha iyi çalışıyor

Digital Foundry’nin haftalık video serisinde bu hafta Ghostwire: Tokyo oyununun Xbox ve PlayStation performansları karşılaştırıldı. Yapılan karşılaştırmalarda oyunun PlayStation 5 sürümünün, Xbox Series X’te olduğundan çok daha iyi performans verdiği ve görsellik olarak da fazlasıyla farklı olduğu göze çarpıyor.

Digital Foundry‘nin detayları açıkladığı videosu

Xbox Series X tartışmalı şekilde kötü çalışırken, Series S kısmı tamamen bambaşka bir hikaye. Microsoft’un birinci parti bir stüdyosu tarafından geliştirilen Ghostwire: Tokyo’nun performansı Sony’nin son satın alım antitezlerini de çürütür nitelikte diyebiliriz. Zira Japon şirket Microsoft ne kadar aksini iddia etse de, ısrarla Xbox’ın, Call of Duty oyunlarını PlayStation konsollarında bozuk şekilde piyasaya süreceğini söyleyip duruyordu.

Xbox Series S’te performans modu 60FPS çalışmıyor söylentisi

Oyunun ışın izlemeli yansıma ve gölgeleri, PlayStation 5’te Xbox Series X’ten çok daha kaliteli görünüyor. Çözünürlük hemen hemen aynı olsa da Series S tarafında hem kalite hem de performans modlarında ışın izleme desteği bulunmuyor. Aynı zamanda Series S’te performans modunun 60FPS’te bile çalışmadığı söyleniyor.

Oyun bir yıl kadar PlayStation 5 özel oyunu kalıp geçtiğimiz günlerde Xbox ve Game Pass’e yeni ücretsiz güncellemesi “Spider’s Thread” ile birlikte çıkmıştı. Konsol tarafındaki bu performans sorunlarının stüdyo tarafından giderilmesi bekleniyor. Raporlara göre PS5 sürümü ilk çıktığında benzer sorunlar Sony’nin konsolunda da yaşanmış.

Digital Foundry tarafından yapılan performans analizi sonuçları öyle gösteriyor ki Ghostwire: Tokyo, PlayStation 5 konsolunda Xbox Series X/S konsollarında olduğundan gözle görülür şekilde daha iyi çalışıyor. Oyunun ana şirketi Bethesda olan Tango Gameworks tarafından geliştirildiğini ve stüdyonun ana şirketinin Microsoft'a bağlı olduğunu da göz önünde bulundurursak, bu konu oldukça ilginç bir hal alıyor. Microsoft'un Activision Blizzard satın alımı için hep aynı kozu oynayan Sony'nin konu hakkında ne düşündüğü ise gerçekten merak konusu.

Ghostwire: Tokyo’nun PlayStation 5’e özel olarak bir yıl boyunca başka bir platforma gelmemesinin sebebi ise, Microsoft’un Bethesda satın alımı tamamlanmadan önce anlaşmanın imzalanmış olması. Deathloop da aynı sebepten ötürü bir yıl boyunca PlayStation’a özel kalmış, sonrasında Xbox ve PC için Game Pass’e eklenmişti.

Microsoft’un popüler abonelik hizmetinde yüzlerce oyun arasında seçim yapmakta zorlanıyorsanız, en iyi Xbox Game Pass oyunları yazımıza göz gezdirmenizi tavsiye ediyoruz.

Alparslan Gürlek
Alparslan Gürlek
Oyunların yeni yeni yaygınlaştığı dönemlerde bir çocuk olarak video oyunlarıyla ilk bakışta aşk yaşadım. Age of Empires II ile başlayan yolculuk, kendi oyunumu yapmaya kadar ilerledi. Hala oyun sektöründeyim ve hala o ilk kez Age of Empires II oynayan çocuğun tutkusunu taşıyorum.

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments

Daha Fazla Atarita

Oyun Gündemi: