Gameship ile oyunlara daha ucuz erişin!

Gameship mobil uygulamasını kullanarak oyunlara daha ucuza erişebileceğinizi ve bakiyenizi nakite çevirebileceğinizi biliyor muydunuz? Şimdi deneyin! #İşBirliği

Üniversiteden Sonra İş Bulamayınca Efsane Olmayı Seçti: Eric Barone #Ansiklopedi

Paylaş

Stardew Valley’in geliştiricisi Eric Barone birçok konuda insanların hayatına ilham olmaya muktedir, popüler bir oyun geliştiricisi olarak biliniyor. Oyununa beslenen sevgi ve milyonlar satmasıyla bir anda popüler olan Barone, aslında bu popülerliğini iki şeye borçlu; istikrar ve azim. Bu ansiklopedi içeriğimizde sizlerle tek başına, dişi ve tırnağıyla kendi hayatını kendisinin de tabiriyle “daha anlamlı hale getiren” Eric Barone’nin oyunlarını ve hayat hikayesini paylaşacağız. Öyleyse lafı hiç uzatmadan gelin başlayalım.

Eric Barone başta “Üniversite mezunu bir işsizdi”

Amerika’nın Washington eyaletine bağlı Auburn bölgesinde yaşayan Barone, başta oyun geliştiricisi olmayı hiç düşünmemişti. Washington Tacoma Üniversitesi’nde Bilgisayar Bilimleri bölümünü okuyup başarıyla mezun olduktan sonra iş bulma konusunda bazı sorunlar yaşadığını fark etti. Bunun üzerine CV’sini güçlendirmek adına C# programlama dili üzerinde pratikler yaparak bir oyun geliştirme kararı verdi.

Tabii o zamanlar Eric Barone, bu projenin hayatının işi olacağından ya da milyonlar satacağından habersizdi. Sadece programlama dilinde kendisini geliştirmek için başladığı yolculukta arkadaşlarına projenin “en kötü 6 aya biteceğini” ve “10 bin satsa çok mutlu olacağını” söylüyordu. Bu sözler kendisinin 2020 yılında yaptığı bir röportajdan geliyor. Tam açıklaması şöyle:

“Özgeçmişime bir şeyler ekleyebilmek için biraz kapsamlı, büyük bir oyun projesine başlamaya karar verdim. Herkese ‘belki 6 ayda, belki de biraz daha sonra biter’ diye anlatıyordum. Stardew Valley, organik şekilde, yavaşça büyüyerek 2016’da yayınladığımda çok daha kapsamlı bir oyun haline gelmişti. Oyun 10 bin kopya satsa mutlu olurum diye düşünüyordum.”

Bugün 20 milyondan fazla satmayı başaran oyunun bütün oyun ve sanat tasarımlarını, müziklerini, programlama aşamalarını ve arayüzünü Eric Barone, kendisi yapmıştı. Stardew Valley’i ise kendisi şu şekilde açıklıyor:

“Çocukken ilk kez oyunlar oynamaya başladığınızda hissettiğiniz büyüyü tekrar hissedebilin, oyunda yaptığınız her hareketten mutlu olun ve keyif alın istiyorum. Hayatımın çoğunu Pasifik’in Kuzeybatı bölgesinde geçirdim, orada benim için her şey etrafımdaki doğal araziyi izlemekten ibaretti. Sonrasında o izlediklerim kişiliğimin derinliklerine kazındı.”

Stardew Valley geliştiricisi Eric Barone'nin hayatı ve başarısının sırrı.
Stardew Valley geliştiricisi Eric Barone’nin hayatı ve başarısının sırrı tamamen inanmaktan geçiyor.

Stardew Valley, Eric Barone’nin tüm hayatını değiştirdi

Kendisinin de tabiriyle oyun çıktıktan sonra yakaladığı başarıyla birlikte Barone’nin hayatı, tamamen bambaşka bir noktaya evrildi. Ona göre artık hayatının gerçekten bir anlamı vardı, yani anlamlı hale gelmişti. Üniversite mezuniyetinden sonra yaşadığı işsizlik döneminde Stardew Valley’i geliştirirken, bir yandan da akşamları Seattle’daki Paramount Tiyatrosu’nda yer gösterici olarak çalışıyordu. Yarı zamanlı yaptığı bu iş, oyununu geliştirirken finansal anlamda da kendisini destekliyordu.

Yani her şeyi kendi başına yapmak isteyen birisi, her şeyi kendi başına yapmak zorundaydı.

Oyun 2016’da çıktı ancak 4 yıldır geliştiriliyordu

Eric Barone, Stardew Valley’i ilk kez 2012’de geliştirmeye başladı. Hayatının işini yapmasına olanak sağlayacak temelleri öğrenip 2011’de mezun olduktan sonra bu oyunu geliştirirken edindiği C# tecrübesini özgeçmişine eklemek istiyordu. Tabii artık özgeçmiş hazırlamasına gerek kalmayacak. Zira Stardew Valley çıktıktan 2 ay sonra 1 milyon kopya satmayı başarmıştı.

Bağımsız oyunlar için 1 milyon demek, gerçekten artık işlerin ciddileşmeye başlaması ve beklentilerin birikmesi demektir. Tabii Barone’nin oyunu bununla yetinmeyip Ocak 2020’de 10 milyonu, Eylül 2021’de 15 milyonu ve nihayet Mart 2022’de de 20 milyon satış rakamını geçmeyi başardı. (Kaynak: Statista)

Eric Barone
Stardew Valley

İki yıl sonra Yıldızkaydı Vadisi herkesin ellerinin arasındaydı

Oyunun PC platformundaki başarısından sonra çok daha başarılı olabileceği mobil platformlar için duyurusu gecikmedi. Takvimlerimiz 10 Ekim 2018’i gösterdiğinde Barone resmi duyuru ile oyunun mobil platformlara geldiğini duyurdu. Devamında bir hafta sonra, 24 Ekim’de oyun iOS App Store üzerinde yayınlandı. Android sürümü ise biraz gecikerek 13 Mart 2019’da piyasaya sürüldü.

Aynı zamanda kayıt dosyaları PC’den mobil platformlara taşınabiliyordu. Bu sayede baştan başlamaya gerek kalmayacaktı.

Bu sırada konsollar için de yelken açılmıştı

Oyunun PC’ye çıkışından çok geçmeden, 2016’nın aralık ayının ortalarında PlayStation 4 ve Xbox One konsolları yolculuğu da başlamıştı. Daha sonra el konsollarını da tek tek gezdi. 5 Ekim 2017’de Nintendo Switch’e, 22 Mayıs 2018’de de PS Vita’ya çıktı. PS Vita konsolu için Avrupa’da ABD’de olduğundan iki gün sonra, 24 Mayıs tarihinde oynanabilir hale geldi.

Eric Barone oyunu büyük kitlelere ulaştırmak için farklı insan ve şirketlerle çalışarak Stardew Valley’in dönemin tüm platformlarında oynanabilir olması için çabalıyordu. Tabii ki bu portların hepsini tek başına yapmadı.

Eric Barone nasıl tek başına böyle bir işi başardı?

Özellikle tek başınıza yaptığınız işlerde en büyük düşmanınızla baş başa kalırsınız. Bilirsiniz, insanın en büyük düşmanı yine kendisidir. Eric Barone, sadece 42 saniyede tek başına çalışan oyun geliştiricilerinin zihinsel olarak kendilerini ne kadar güçlendirmeleri gerektiğini anlatıyor.

Türkçe çevirisi de şu şekilde:

“Şu zihniyeti benimsedim; pes etmeyeceğim, ne olursa olsun asla pes etmeyeceğim. Stardew Valley çuvallarsa yeni bir oyun yaparım. Dersimi alırım ve daha iyi bir oyun yaparım. O da çuvallarsa, başka bir oyun daha yaparım. ASLA pes etmem. Tek başına bağımsız bir oyun yapıyorsan bunlardan birazının sende olması lazım. Eğer kendinden şüphe etmeye başladıysan bile kendi içinde şunu düşünmelisin; ben kesinlikle başarılı olacağım. Kendine %100 inanmalısın. Benim yaklaşımım bu. Kendine inancının %110 olması lazım. Hayat memat meselesi gibi düşünüp yapmalısın.”

Aynı zamanda yeni bir oyun da geliştiriyor

Barone tarzından pek ödün vermeden yeni bir oyun daha geliştiriyor. Haunted Chocolatier adındaki yeni oyun Stardew Valley ile birçok benzerliğe sahip olsa da farklı bir oyun olacak. Bu sefer bir çiftçi olarak değil, perili bir çikolata dükkanının sahibi olarak başlayacağız. Aynı zamanda sevimli hayaletlerden oluşan çalışanlarımız olacak.

Haunted Chocolatier’a dair şu ana kadar ortaya çıkan tüm detayları sizinle daha önce paylaşmıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak Haunted Chocolatier hakkında her şeyi öğrenebilirsiniz.

İstikrarlı olmakta Eric Barone gibi olun

Barone daha uzun yıllar kendisinden bahsetmeye devam edecek gibi görünüyor. İstikrarı ve yaptığı şeye olan inancıyla başarıya kavuşan kıymetli oyun geliştiricisi, yeni oyunlarıyla oyunculara bambaşka deneyimler sunmaya gönülden inanmış durumda. Ülkemizde tek başına oyun geliştirmek için emek veren herkese ilham verecek bu hikayeyi sizlerle paylaşmak, bizim için bir zevkti.

Alparslan Gürlek
Alparslan Gürlek
Oyunların yeni yeni yaygınlaştığı dönemlerde bir çocuk olarak video oyunlarıyla ilk bakışta aşk yaşadım. Age of Empires II ile başlayan yolculuk, kendi oyunumu yapmaya kadar ilerledi. Hala oyun sektöründeyim ve hala o ilk kez Age of Empires II oynayan çocuğun tutkusunu taşıyorum.
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments

Daha Fazla Atarita

Oyun Gündemi: