Warhorse Studios İle Röportaj: “Kingdom Come: Deliverance II” İçin Merak Edilenleri Sorduk!

Atarita'da reklam ve sponsorlu içerikler açıkça belirtilmiştir. Bunun dışındaki hiçbir içerik ticari bir ortaklık sonucunda hazırlanmamıştır. Bkz: Editöryel Standartlar

Paylaş

Warhorse Studios, ilk oyunun başarısının ardından birkaç gün önce Kingdom Come: Deliverance II’yi heyecan verici yeni detaylarla birlikte duyurdu. Orta Çağ döneminde geçen, Henry’nin aşk ve intikam ile bezenmiş hikâyesini sürdürecek yeni oyun bu yıl içerisinde piyasaya sürülecek. Biz de Atarita olarak, oyun hakkında merak edilenleri Warhorse Studios’un Halkla İlişkiler Müdürü Tobias Stolz-Zwilling’e sorduk ve harika yanıtlar aldık. Her şeyden önce, bu röportajı kabul ettiği ve sorularımızı samimiyetle yanıtladığı için kendisine teşekkür ederiz!

Kingdom Come Deliverance 2

“Belki de bir video oyununda gösterilen en büyük orta çağ şehirlerinden biri.”

Öncelikle, Kingdom Come: Deliverance II’nin yayınlanmadan önce geçirdiği süreç tam bir gizemdi. Bugün hepimizi heyecanlandıran devam oyunu ne kadar süredir geliştiriliyor? Yeni oyun üzerinde kaç kişi çalışıyor ve popüler RYO’nuzun devam oyununu geliştirirken ne gibi zorluklarla yüzleştiniz?

Tobias Stolz-Zwilling, Warhorse Studios Halka İlişkiler Müdürü: Tam bir gizem mi diyorsunuz? Keşke bu doğru olsaydı, hehe! Bazen Kingdom Come: Deliverance II’nin oyun dünyasındaki en halka açık sır olduğu konusunda şakalar yapıyorum. Kingdom Come: Deliverance’ın Royal Edition’ından sonra tüm ekip 2019’da KCD2’ye doğru kaymaya başladı. Tabii ki herkes aynı anda değil, departman departman. KCD1 yaklaşık 110 kişi tarafından piyasaya sürüldü ve şu anda yaklaşık 250 kişi devam oyunu üzerinde çalışıyor. En büyük zorluk büyük olasılıkla devasa Orta Çağ şehri Kuttenberg: zengin bir gümüş madeni kasabası. Belki de bir video oyununda gösterilen en büyük orta çağ şehirlerinden biri.

Kingdom Come: Deliverance II - Kuttenberg

“Henry’nin yarım kalmış bazı işleri var ve bunları tek başına halledemeyecek.”

Genç Henry, ilk oyunda kapanmamış hesaplar bırakmıştı. Bu intikam hikâyesi ikinci oyunun ana odağı mı olacak yoksa farklı bir macera da olacak mı? Ayrıca, ilk oyundan daha uzun bir senaryo beklemeli miyiz?

Stolz-Zwilling: Elbette hikayenin çok fazla spoilerını vermek istemiyorum, ancak Henry’nin yarım kalmış bazı işleri olduğunu ama bunu tek başına halledemeyeceğini söyleyelim. Henry’nin sadece hedeflerine ulaşmak için değil, aynı zamanda onu bekleyen tehlikelerle yüzleşmek için de arkadaşlara ihtiyacı var.


“Bir demircinin oğlu, sonunda demircilik yapabilecek.”

Kingdom Come: Deliverance II’nin Steam mağazası açıklamasında oyunda demircilik yapabileceğimiz yazıyor. Demirciliği farklı bir şekilde kullandığımız bir sistem mi tasarladınız, yoksa sonunda kendi kılıçlarımızı yapabilecek miyiz?

Stolz-Zwilling: Evet, bir demircinin oğlu sonunda… şey… demircilik yapabilecek hehe! Demircilik mini oyunu KCD2’de kendine yer bulacak ve örneğin simya sistemini nasıl yaptığımızı biliyorsanız, ne tür bir şey beklemeniz gerektiğini de biliyorsunuzdur.

Kingdom Come Deliverance 2

“CryEngine yaptığımız şey için harika bir motor.”

Şimdi bazı teknik sorulara geçelim… Kingdom Come: Deliverance II’nin tıpkı ilk oyun gibi CryEngine ile geliştirildiğini fark ettik. Günümüzde CryEngine kullanılarak geliştirilen çok fazla açık dünya RPG oyunu yok. Doğal olarak bu durum devam oyununu oldukça özel kılıyor. Peki, Warhorse Studios’un CryEngine kullanmasındaki en önemli etken nedir?

Stolz-Zwilling: Kesinlikle tüm sistemlerimizin ve pipleine’ımızın CryEngine’e göre ayarlanmış olması. Bizim için motoru değiştirmek gerçekten mantıklı değildi, özellikle de kullandığımız sürümün ihtiyaçlarımıza uygun hale getirmek için büyük ölçüde değiştirilmiş bir CryEngine olduğunu düşünürseniz, CryEngine yaptığımız şey için harika bir motor ve KCD1’e dönüp bakarsanız, oyunun en azından görsel olarak oldukça iyi yaşlandığını kabul etmek gerekir.


“Asla, asla demeyin.”

Kingdom Come: Deliverance’ın Türkçe çevirisi hayranlar tarafından yapıldı ve 1.3.1 yamasıyla oyuna eklendi. Bu da oyunun Türkiye’deki popülerliğine önemli bir katkı sağladı. Kingdom Come: Deliverance bugün hala Türkiye’deki en popüler RPG oyunlarından biri. Ancak görebildiğimiz kadarıyla devam oyunu şimdilik Türkçe dil desteği içermiyor. Kingdom Come: Deliverance 2 için ileri bir tarihte Türkçe dil desteği beklemeli miyiz?

Stolz-Zwilling: Şu anda dil desteği hakkında konuşmak için biraz erken çünkü bu, piyasaya sürülene kadar üzerinde çalıştığımız bir konu. Yani, asla “asla” demeyin. Öte yandan birçok farklı dili dahil etmek istesek de her şey mümkün değil.

Kingdom Come: Deliverance II - Henry of Skalitz
Editör Notu: Kingdom Come: Deliverance II'nin Steam mağaza sayfasında altyazı desteği için yalnızca İngilizce dili işaretlenmiş durumda. Ancak mağaza sayfasındaki "Arayüz" kısmında Türkçe ibaresi görmek mümkün. Bu röportaj hazırlanırken mağazada Türkçe dilinin desteklenmediği görülüyordu.

“Şu an için herhangi bir DLC planı yok.”

İlk oyundaki DLC’ler oyunu yepyeni bir seviyeye taşıdı. “From the Ashes” gibi yaratıcı genişleme paketlerini çok sık görmüyoruz. Bu nedenle Warhorse Studios bunlardan birini yapan geliştirici olarak aklımızda yer etti. Devam oyununda oyuna farklı mekanikler ekleyecek genişleme paketleri görme ihtimalimiz var mı?

Stolz-Zwilling: Şu an için herhangi bir DLC planı yok. Ancak genel olarak, Warhorse Studios’un görevlerini, özelliklerini ve oynanış anlarını nasıl yaptığını biliyorsanız, benzersiz bir şey bekleyebileceğinizi bilirsiniz.


Warhorse, endüstrinin kabusu olan işten çıkarma furyasından etkilenmedi

Video oyunları endüstrisinde geçen yıl ve bu yıl birçok işten çıkarma dalgası yaşandı. Warhorse Studios bu işten çıkarma dalgalarından etkilendi mi?

Stolz-Zwilling: Neyse ki etkilenmedi. Aslına bakarsanız Warhorse Studios’ta işten ayrılma oranı gerçekten çok düşük. Bu da meslektaşlarımıza çok değer verdiğimizi gösteriyor, ayrıca insanlar Warhorse Studios’ta olmayı ve kalmayı gerçekten istiyor gibi görünüyor…. ki bu da… çok güzel!

Kingdom Come: Deliverance II geliştiricisi Warhorse Studios'un Halkla İlişkiler Müdürü Tobias Stolz-Zwilling ile röportaj yaptık ve merak edilenleri sorduk!

Warhorse Studios’tan Türkiye’deki oyunculara bir mesaj var: “Kingdom Come: Deliverance II bizim için gerçekten bir tutku projesi”

Röportajımızın sonuna doğru gelirken, Warhorse Studios‘tan Tobias Stolz-Zwilling‘in Türkiye’deki oyunculara mesajını sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz.

Tobias Stolz-Zwilling, Warhorse Studios, PR Manager

Merhaba Türkiye, bizi destekleyen ve Henry’nin hikâyesinin nasıl devam edeceğini merakla bekleyen tüm hayranlarımıza teşekkür etmek istiyorum. Bizim için bu gerçekten bir tutku projesi ve oyuna tüm kalbimizi koyduk. Umarım bu, Kingdom Come: Deliverance II’de de kendini gösterir ve nihayet 1403 Bohemyası’na geri döndüğünüzde bunu hissedebilirsiniz. Kingdom Come: Deliverance’ı daha önce oynamamış olanlar için; Korkmayın! Yeni gelenlerin oyuna atlamalarını ve kendilerini evlerinde hissetmelerini kolaylaştırmak için gerçekten çok çalışıyoruz. görüşmek üzere millet!

Kingdom Come: Deliverance II’nin Steam mağaza sayfasına buradan ulaşabilir ve eğer duyduklarınız hoşunuza gittiyse oyunu istek listenize ekleyebilirsiniz.

Alparslan Gürlek
Alparslan Gürlek
Oyunların yeni yeni yaygınlaştığı dönemlerde bir çocuk olarak video oyunlarıyla ilk bakışta aşk yaşadım. Age of Empires II ile başlayan yolculuk, kendi oyunumu yapmaya kadar ilerledi. Hala oyun sektöründeyim ve hala o ilk kez Age of Empires II oynayan çocuğun tutkusunu taşıyorum.

11 YORUMLAR

11 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments

Daha Fazla Atarita

Oyun Gündemi: