EA, geçtiğimiz ay çıkan Dead Space’in remake versiyonunun başarısının ardından, serinin diğer isimleri için de nabız yoklamaya başladı. Şirketin ikinci ve üçüncü oyunun remake versiyonları için oluşturduğu anket olumlu geri dönüşler alırsa, ilerleyen zamanlarda Dead Space 2 ve 3’ün de remake çalışmaları başlayabilir!
Dead Space serisi, remake sürümleriyle günümüzün kült korku üçlemesine dönüşebilir
Capcom’un Resident Evil serisinin kült oyunlarını günümüze taşıma çabası, EA tarafından da Dead Space için benimsenmiş gibi gözüküyor. Gloomwood ve DUSK gibi retro FPS oyunlarıyla tanıdığımız Dillon Rogers’ın Twitter hesabından paylaştığı anketlerden alınmış ekran görüntüleri, EA’in iki oyun için de oyuncuların tepkisini ölçtüğünü gösteriyor. “Dead Space 2’nin remake versiyonuyla ne kadar ilgilendirdin?” ve “Dead Space 3’ün remake versiyonuyla ne kadar ilgilendirdin?” soruları, 5 farklı yanıt seçeneğiyle oyunculara sunulmuş durumda.
EA Motive’in geliştirdiği Dead Space’in remake sürümü, PC tarafında ulaştığı 87 Metascore ve Steam’deki %92 olumlu inceleme oranıyla dikkat çekiyor. Başında Patrick Klaus’un olduğu EA Motive’i bundan önce Star Wars markasıyla tanıyorduk. DICE’ın Battlefront II’yi geliştirmesine yardımcı olan stüdyo, Squadrons’un ise geliştiricisi konumunda.
EA, geçtiğimiz eylül ayında Motive’in tek oyunculu bir Iron Man oyununun üzerinde çalıştığını duyurmuştu. Haliyle stüdyonun diğer Dead Space oyunlarında da geliştirici koltuğunda olacağı kesin değil. Yine de stüdyonun Yaratıcı Yönetmen pozisyonundaki Roman Campos-Oriola, VGC’ye yaptığı açıklamalarda “EA gibi büyük şirketlerde birden çok projeye sahip stüdyoların olması alışılmadık bir durum değil.” diyerek, yeni Dead Space oyunları için açık kapı bıraktı.
Orijinal Dead Space serisinin yaratıcılarının kurduğu Striking Distance Studios, geçtiğimiz aylarda çok beklenen The Callisto Protocol ile karşımıza çıkmıştı. Oyun, tema ve atmosfer olarak Dead Space serisine olan benzerliğiyle dikkat çekiyordu. Ancak ciddi teknik sorunları ve kendini sürekli tekrarlayan oynanış unsurlarından ötürü topa tutuldu ve maalesef o tadı veremedi. Yayıncılığını PUBG markasının sahibi Krafton’un üstlendiği The Callisto Protocol, ilk olarak PUBG evreninde geçecek bir korku oyunu olarak tasarlanmıştı ama bu karardan sonradan dönüldü.