BioWare Geliştiricisi, Anthem’den Derslerini Aldıklarını Söylüyor: “Yetkin Olmadığınız Şeyleri Yapmamalısınız”

Atarita'da reklam ve sponsorlu içerikler açıkça belirtilmiştir. Bunun dışındaki hiçbir içerik ticari bir ortaklık sonucunda hazırlanmamıştır. Bkz: Editöryel Standartlar

Paylaş

Electronic Arts’ın rol yapma oyunlarıyla tanınan stüdyosu BioWare‘den geçtiğimiz yıllarda yayınladıkları ve başarısızlığa sürüklenen servis oyunu Anthem hakkında bazı açıklamalar geldi. Dünden bugüne Dragon Age: Inquisition, Star Wars: KOTOR gibi hem eleştirmenlerden hem de oyunculardan yüksek notlar almayı başarmış oyunlar yapmasıyla bilinen stüdyo, 2018 yılında Anthem isimli bir oyun yayınlamıştı. Bu servis oyunu ise bekleneni veremeyip kısa süre içerisinde kapatılmıştı. BioWare’den bir geliştirici, bu başarısızlığın onlara neler kattığı konusunda yeni açıklamalar yaptı.

BioWare Anthem’den dersini almış ve Dragon Age: The Veilguard’da bu dersi uygulamaya dökmüş

Şu anda BioWare’in kreatif direktörü olan John Epler, Edge dergisine (80 Level aracılığıyla) verdiği bir röportajda geçmişte yaşananlardan ve bundan çıkardıkları derslerden bahsetti. Çevrim içi çok oyunculu bir oyun yapmanın BioWare’in güçlü yönlerinden birisi olmadığını söyleyen Epler, “biz her zaman hikâye anlatımı ve rol yapma konusunda derinlere inmek üzerine inşa edilmiş bir stüdyoyuz” dedi.

Electronic Arts'ın rol yapma oyunlarıyla tanınan stüdyosu BioWare'den geçtiğimiz yıllarda yayınladıkları ve başarısızlığa sürüklenen servis oyunu Anthem hakkında bazı açıklamalar geldi. Dünden bugüne Dragon Age: Inquisition, Star Wars: KOTOR gibi hem eleştirmenlerden hem de oyunculardan yüksek notlar almayı başarmış oyunlar yapmasıyla bilinen stüdyo, 2018 yılında Anthem isimli bir oyun yayınlamıştı. Bu servis oyunu ise bekleneni veremeyip kısa süre içerisinde kapatılmıştı. BioWare'den bir geliştirici, bu başarısızlığın onlara neler kattığı konusunda yeni açıklamalar yaptı.

Anthem hakkında “Anthem’deki pek çok şeyle gurur duyuyorum, bir buçuk yıl boyunca bu projedeydim. Ancak günün sonunda, o kadar da yetkin olmadığımız bir şeye odaklanmış bir oyun inşa ediyorduk” ifadelerini kullandı.

Epler, BioWare ekibinin çoğunun tek oyunculu maceralarda uzmanlaştıkları için stüdyoya katıldığını ve sonuç olarak Anthem ile yapabilecekleri en iyi şeyi yapamadıklarını söyledi. “Benim için ve takım için en büyük ders, hangi konuda iyi olduğumuzu bilmek ve bunu ikiye katlamaktı” dedi.

“Kendinizi çok ince yaymayın. Yapacak uzmanlığa sahip olmadığınız bir sürü farklı şeyi yapmaya çalışmayın. Bu ekipteki birçok insan buraya hikâye odaklı, tek oyunculu bir RPG oluşturmak için geldi.”

BioWare şu anda Dragon Age: The Veilguard’ı geliştiriyor ve oyunun bu yılın sonlarında piyasaya çıkması bekleniyor. Son fragmanlarıyla oyuncular nezdinde tepki görse de paylaşılan yeni detaylarıyla derin bir rol yapma anlayışına sahip olacağı anlaşılıyor. Sanat tasarımı nedeniyle eleştirilere maruz kalan oyunun henüz bir çıkış tarihi bulunmuyor.

Alparslan Gürlek
Alparslan Gürlek
Oyunların yeni yeni yaygınlaştığı dönemlerde bir çocuk olarak video oyunlarıyla ilk bakışta aşk yaşadım. Age of Empires II ile başlayan yolculuk, kendi oyunumu yapmaya kadar ilerledi. Hala oyun sektöründeyim ve hala o ilk kez Age of Empires II oynayan çocuğun tutkusunu taşıyorum.

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments

Daha Fazla Atarita

Oyun Gündemi: