Büyük Ses Getiren Hogwarts Legacy’nin Geliştiricisi Avalanche Software’i Tanıyalım #Ansiklopedi

Atarita'da reklam ve sponsorlu içerikler açıkça belirtilmiştir. Bunun dışındaki hiçbir içerik ticari bir ortaklık sonucunda hazırlanmamıştır. Bkz: Editöryel Standartlar

Paylaş

Amerika’nın Salt Lake City şehrinden, gezegenin tamamında konuşulan bir projenin başındaki ekip Avalanche Software’e yakından bakalım. Hogwarts Legacy ile en büyük işini yapan stüdyo daha öncesinde de birkaç farklı proje geliştirmişti. Adını bugünlerde yeni yeni duymaya başlasak da aslında çok köklü bir stüdyo olduğunu da söylememiz gerekiyor. Zira Avalanche Software ilk kez 1995’in Ekim ayında kuruldu.

Karışıklıkları önleyelim, Avalanche Software; theHunter: Call of the Wild, RAGE 2, Mad Max ya da Just Cause 4 oyunlarını geliştiren Avalanche Studios’tan bağımsız bir stüdyodur. Aralarında herhangi bir ilişki bulunmamaktadır.

Avalanche Software logo görseli.
Büyük Ses Getiren Hogwarts Legacy'nin Geliştiricisi Avalanche Software'i Tanıyalım #Ansiklopedi

İşte Avalanche Software

İlk kez Ekim 1995’te John Blackburn’ün de aralarında bulunduğu dört programcı tarafından kuruldu. Ekibin diğer üyeleri Todd Blackburn, James Michael ve Gary Penacho idi. Stüdyo Mayıs 2005’te Walt Disney’in oyun kolu -Buena Vista Games- tarafından satın alınmadan önce Ultimate Mortal Kombat 3, Mortal Kombat Trilogy gibi önemli projelerin geliştirme sürecinde de yer aldı. Bu projelerdeki görevleri, oyunun farklı platformlar için yayınlanacak sürümlerini geliştirmekti. Ultimate Mortal Kombat 3‘ün Sega Genesis ve SNES sürümlerini geliştiren Avalanche Software, Trilogy’nin de PlayStation sürümünde çalıştı.

Nihayet 2005’te Walt Disney Company stüdyoyu satın alınca, artık Disney oyunları geliştirmeye başladılar. Toys-to-life oyunu ile başlayan serüveni Disney Infinity takip etti. Tabii Toys-to-life’ın finansal yönden başarısız olması ve şirketin Disney Infinity’nin maliyetlerini karşılayamaması Walt Disney’in video oyunları endüstrisindeki sonu oldu. Avalanche Software de bu tarihte kapandı.

Warner Bros stüdyoya yeniden hayat verdi

Ancak Warner Bros. stüdyoyu Ocak 2017’de satın alarak yeniden açtı. Avalanche, şu anda da Warner Bros. adı altında oyun geliştiriyor. Warner Bros’un stüdyoyu satın almasıyla CEO John Blackburn de tekrar görevinin başına geldi. Stüdyonun yeniden kurulduktan sonraki ilk oyunu ise Cars 3: Driven To Win oldu. Oyun gerek eleştirmenler, gerekse oyuncular tarafından pek beğenilmedi ve vasat olarak kabul edildi. Devamında ise bir oyun projesine girişmediler.

Nihayet takvimlerimiz Eylül 2020’yi gösterdiğinde, PlayStation 5 etkinliğinde Hogwarts Legacy’yi duyurdular. Son oyunlarını yayımlayalı 6 yılı aşkın zaman geçtikten sonra bu yıl, Warner Bros çatısı altında ikinci oyunlarını piyasaya sürecekler. Geçmişlerine dönüp baktığımızda ise bu kadar kapsamlı ve büyük bir projeye ilk kez girdiklerini görüyoruz. Ancak bazı konulardaki deneyimleri, Hogwarts Legacy’nin her konuda başarısız olsa bile güvenebileceğimiz bazı yönleri olduğunu gösteriyor.

Avalanche Software’in geçmişteki oyunlarına bir bakalım

Stüdyo 1995’te kurulduğundan bu yana birçok oyun üzerinde çalıştı fakat burada hepsini değil, en önemlilerini ele almak istiyoruz. Eminiz ki kimse Rugrats: Royal Ransom oyununda stüdyonun nasıl bir rol oynadığını pek merak etmiyordur. Öne çıkan oyunlarını listelediğimizde karşımıza şöyle bir liste çıkıyor:

  • Prince of Persia: Arabian Nights (Dreamcast) – 2000
  • Dragon Ball Z: Sagas (GameCube, PlayStation 2, Xbox) – 2005
  • 25 To Life (PlayStation 2, Xbox, PC) – 2006
  • Toy Story 3 (PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PC) – 2010
  • Cars 2 (PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PC) – 2011
  • Disney Infinity (PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PC, iOS) – 2013
  • Disney Infinity 2.0 (PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One, Wii U, PS Vita, PC, iOS, Android) – 2014
  • Disney Infinity 3.0 (PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, Wii U, PC, iOS, Android, Apple TV) – 2015
  • Cars 3: Driven to Win (PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, Wii U, Nintendo Switch) – 2017
  • Hogwarts Legacy (PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X / S, Nintendo Switch, PC)

Stüdyo 6 yıl sonra geliştirdiği ilk oyunda, bu yükü sırtlayabilecek mi?

Hogwarts Legacy, Avalanche Software’in 6 yıllık sessizliğini bozduğu ilk oyun olacak. Daha önceki projelerine bakacak olursak çoklu platformlara oyun geliştirmek konusunda tecrübeli olduklarını söyleyebiliriz. Ancak geliştirdikleri hiçbir proje, Hogwarts Legacy kadar büyük ve kapsamlı değildi. Bu nedenle internette de stüdyonun bu yükü sırtlayabileceği tartışma konusu haline gelmiş durumda.

Avalanche Software'in yeni oyunu Hogwarts Legacy'nin tanıtım görseli.
Büyük Ses Getiren Hogwarts Legacy'nin Geliştiricisi Avalanche Software'i Tanıyalım #Ansiklopedi

Ancak öyle görünüyor ki Warner Bros. stüdyo için gerekli yatırımları yapmış ve bu büyük oyuna hazır hale getirmiş. Büyük oyunlar geliştirecek stüdyoların ekiplerini genişletmenin bir gereklilik olduğundan bahsetmemize gerek bile yok. Hali hazırda Warner Bros da gerek stüdyosu içerisinde gerekse farklı alanlarda birçok iş ilanı açmış durumda. Birkaç kez ertelense de nihayet Harry Potter evreninde geçen RPG oyunu önümüzdeki aylarda karşımıza çıkacak. Hatta bazı oyuncular test sürecinde deneme şansına da sahip oldular.

Test süreçlerinde oyunculardan gelen yorumlar ise genel olarak olumlu. Oyunun tatmin edici olduğunu söylüyorlar ve bu da bize yakın zamanda yaşanan Forspoken hezimeti gibi bir durumun yaşanmayacağını hissettiriyor.

Tabii bütün bunları anlamanın tek bir yolu var: Hogwarts Legacy oynamak. Hogwarts Legacy 10 Şubat 2023’te PS5, Xbox Series X/S ve PC için, 4 Nisan 2023’te de Xbox One ve PlayStation 4 konsolları için piyasaya sürülecek. Ayrıca ilerleyen süreçte Nintendo Switch’e de gelecek.

Eğer oyun endüstrisinin mutfağına dair içerikler okumaktan hoşlanıyorsanız, sizlere Hideo Kojima dehasının hayatını anlattığımız yazıyı da okumayı unutmayın. Sevgi ve oyun ile kalın.

KAYNAKÇA:
Wikipedia
Avalanche Software

Alparslan Gürlek
Alparslan Gürlek
Oyunların yeni yeni yaygınlaştığı dönemlerde bir çocuk olarak video oyunlarıyla ilk bakışta aşk yaşadım. Age of Empires II ile başlayan yolculuk, kendi oyunumu yapmaya kadar ilerledi. Hala oyun sektöründeyim ve hala o ilk kez Age of Empires II oynayan çocuğun tutkusunu taşıyorum.

Atarita'ya abone ol, videoları kaçırma!

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments

Daha Fazla Atarita

Oyun Gündemi: